Zobacz temat
OT20 PZK » Technika » Inne
 Drukuj temat
Sprzęt dla początkującego
SQ8ISZ
Witam kolegów.

Poczytałem troszkę różnorakich wątków na forum i chciałbym zebrać wszystkie informacje w jeden.

Jestem całkowicie początkującym krótkofalowcem. Nie posiadam radia, anten, zasilaczy, reflektometrów i skrzynek dopasowujących. Czyli zaczynam absolutnie od zera. Mam tylko chęci i skromny budżet.

Chciałbym zainwestować w sprzęt, który pozwoli mi na pracę z domowego QTH, ale chciałbym mieć możliwość zabrania sprzętu i zainstalowania go na terenowym QTH (wypad w góry, wizyta w domu za miastem, itp.). Praca na mobilu też jest jednym z wymagań.

Mam tylko 1 warunek radio (i tylko radio) musi być nowe i kupione w Polsce.

Na dzień dzisiejszy znalazłem dystrybutora YAESU firmę CONSPARK i z ich oferty biorę pod uwagę:
Do QRP radio YAESU FT-817ND lub mobilno/stacjonarne YAESU FT-857D. Czytałem, że są zwolennicy i przeciwnicy tego typu urządzeń, ale dla mnie taki "mały kombajn" wystarczy. Wzrok mi nie szfankuje, powinienem obejść się bez lupy :). Ręce jeszcze mam sprawne, dam radę kręcić tymi małymi gałeczkami :).

Na stronie http://www.avanti... znalazłem jeszcze parę ICOMów, ale są znacznie większe od yaesu i nie znalazłem odpowiednika FT-817ND, który ma dodatkowo zasilanie akumulatorowe.

Jednak radio to nie wszystko.

Na domowe QTH poszukuję bazowej anteny (pionowej). Na razie analizuję projekty zawarte w książce Jacka Matuszczyka, SP2MBE: "Poradnik antenowy dla krótkofalowców". Ponieważ będę mógł zainstalować tylko 1 antenę, chciałbym jakieś rozwiązanie wielopasmowe. Wiem już, że na DIAMOND CP-6 za blisko 1tys pln raczej się nie skuszę. Może koledzy mogą coś poradzić w tej kwestii ?.

Jako antenę w teren planuję W3DZZ, gdyż pracuje poprawnie na 3,5 MHz - 7 MHz - 14 MHz - 21 MHz - 28 MHz. Jest stosunkowo niewielka i opinie użytkowników są w większości zadawalające.
Znam mało konstrukcji anten, dlatego jestem otwarty na wszelkie propozycje ze strony starszych kolegów.